Mihaela Băbuşanu

Mihaela  Băbuşanu
"De unde sunt eu?sunt din copilăria mea ca dintr-o țară!"

luni, 28 martie 2016

Pentru unii dintre noi, MUZEOLOGIA nu reprezintă doar o carte de parcurs în viteză atunci când ai de susţinut un examen de grad ci mult mai mult de atât.
Ne amintim cu nostalgie despre cele două cărţi de căpătâi (Corina Nicolescu, Muzeologie generală şi Radu Florescu, Bazele muzeologiei) pe care le-am parcurs cu nesaţ şi speranţa că vom deveni buni muzeologi, mai intâi în studenţie şi mai apoi la începuturile carierei noastre.
Unii au excelat sau excelează în prezent în această profesie, unii s-au pierdut în hătişul birocratic sau de alt gen dintr-un muzeu sau altul însă cu toţii iubim muzeologia şi pe acei care au pus bazele sau au dus mai departe această misiune.
Personal am avut onoarea să cunosc aproape toate marile personalităţi ale spectrului însă imaginea, blândeţea şi înţelepciunea domnului Radu Florescu au rămas unele dintre cele mai dragi sufletului meu.
Profesorul Radu Florescu este primul teoretician al muzeologiei româneşti, deschizător de orizonturi care a reuşit să pună bazele unei adevărate şcoli naţionale de muzeologie.
Muzeolog, arheolog, istoric de artă, profesor Radu Florescu reprezintă una dintre personalităţile marcante ale culturii noastre contemporane.




Niciun comentariu: