Mihaela Băbuşanu

Mihaela  Băbuşanu
"De unde sunt eu?sunt din copilăria mea ca dintr-o țară!"

marți, 19 noiembrie 2019

Scrisoare pentru fiul meu

"Dragul meu fiu,
peste 1 săptămână se vor împlini 8 luni de când te-ai născut. Nu trece zi în care să mă întreb dacă decizia de a îți dezvălui această lume a fost bună sau rea. Doar Dumnezeu poate ști.
Nu scriu aceste rânduri doar pentru tine, pentru că eu voi face tot posibilul ca tu să fii ferit de toate relele, scriu pentru mine, din egoism, ca să mă înțelegi mai bine, cu speranța că va veni ziua în care mă vei ierta. Și pentru părinții măcinați de aceleași gânduri.
În primul rând aș vrea să îți spun ceva cumplit: mami e un muritor de rând și oricât de mult aș vrea să te feresc de drame și suferințe, ele nu te vor ocoli. Aici nu intră dezamăgirile, pentru că până să te însori, te vor părăsi câteva fete și lumea îți va părea urâtă și inutilă. Îți vorbesc despre adevăratele suferințe, când vei descoperi că semenii tăi sunt lași, mizerabili, delăsători, incompetenți și insensibili.
Am des coșmaruri după ce văd știri cu prunci flămânzi, abuzați, uitați. Chiar azi am aflat că un băiețel de 3 ani a fost plimbat între spitale 3 zile, cu arsuri pe 70% din suprafața corpului, altul a murit după o deratizare iar 300,000 de mii de alte suflețele merg la culcare pe stomacul gol.
Dacă alți părinți scriu scrisori pentru pruncii lor în care își listează dorințele, eu îți voi spune franc cum nu aș vrea să fii.
1. Nu vreau să fii cult, vreau să fii inteligent. Am văzut atâția proști citiți, încât te prefer inteligent decât tocilar.
2. Nu vreau să fii emotiv, vreau să fii sensibil. Sub emotivitate se ascund impotenții, sensibilii găsesc mereu soluții.
3. Nu vreau să fii cel mai bun, vreau să fii cel mai popular. Cei mai buni ajung de obicei în spatele unui ghișeu cu salariul mediu pe economie, cei mai populari au parte de oportunițăți nemaivăzute.
4. Nu vreau să fii cel mai bine plătit, vreau să fii cel mai satisfăcut. Dintre cei mai realizați financiar oameni pe care îi cunosc, majoritatea suferă de post achievement depression. Vreau să fii întotdeauna flămând financiar și mereu dornic să urci. Clișeul cu banii care nu aduc fericirea e adevărat, trebuie să ai mereu bani cât să îți dorești mereu să fii extraordinar.
5. Nu vreau să fii cel mai frumos sau mai special, vreau să fii invincibil. Visez uneori că te mușcă un păianjăn și devii Spiderman sau că te mai naști o dată din mine, Superman. Știu că până și supereroii suferă dar ce îmi doresc eu cel mai mult este să fii sănătos. Dacă ar fi să mă întrebe Dumnezeu sau Peștișorul de Aur ce îmi doresc eu cel mai mult pentru tine, dintre toate dorințele, acea dorință este să fii sănătos.
6. Nu vreau să dai și să te ghidezi după citate din idoli, vreau să ai simțul umorului. Și să știi că autorionia e apanajul celor mai deștepți.
Dragul meu fiu, am pus la “save”această postare. Dacă va mai exista facebookul atunci când tu vei fi un tânăr invincilil, să știi că mama ta a riscat penibilul din prea multă dragoste 🙂
Cu drag,
Eu".
(Corina Băcanu)

Niciun comentariu: