Mihaela Băbuşanu

Mihaela  Băbuşanu
"De unde sunt eu?sunt din copilăria mea ca dintr-o țară!"

joi, 28 noiembrie 2019

Experienţa noastră în co-sleeping


Bebe doarme în pat cu voi părinţii sau în pătuţul lui? Dilema şi controversele dormitului împreună/co-sleeping -ului sunt interminabile....
Evident că m-am întrebat şi mă mai întreb uneori dacă am procedat/procedez corect sau nu. Cert este că am făcut aşa cum am simţit şi, să fiu sinceră, nu îmi imaginez cum ar fi putut fi altel pentru că am ales cu inima şi m-am bazat pe intuiţie. Cu alte cuvinte, "co-sleeping-ul m-a ales pe mine" ;)
 Adresez această întrebare în special mămicilor care alăptează căci, sunt diferenţe clare de atitudine şi comportament între copiii alăptaţi şi cei nealăptaţi. Statisticile spun că cei nealăptaţi sunt mult mai uşor de “manevrat” în sensul că le poţi impune mult mai uşor un program, nişte reguli, îi poţi lăsa în grija unor persoane străine fără probleme şi se pot adapta mult mai uşor dormitului separat prin comparaţie cu cei alăptaţi. Aşa o fi?
Un studiu efectuat de Paul McKenna, pe care vi-l redau mai jos, vine în sprijinul alegerii deja făcute (de mine).Ceea ce mă bucură.
Studiile au arătat că acei copii care dorm împreună cu părinţii , de multe ori, cresc mai puţin temători şi mai independenţi decât copiii care nu se bucura de co-dormit,” spune McKenna. Tot el spune că mai mult de 80% din mamele care alaptează dorm împreună cu copiii lor şi că majoritatea părinţilor fac acest lucru la un moment dat. Dacă al tau copil doarme in bratele tale, nu este singurul.
Dormitul lângă mama nu este despre a fi răsfăţat sau nu
, spune McKenna. Este despre biologie. Copiii se calmeaza atunci cand sunt langa mama lor, indiferent daca mama doarme cu ei sau doar le sta alaturi,”spune el. Sugarii sunt conceputi sa faca acest lucru, care este important pentru dezvoltarea lor. Ei depind de mama.De la o vârstă fragedă, înarmăm sugarii, bebeluşii şi copiii cu sprijinul de care au nevoie pentru a fi independenti. Co-dormitul impreuna cu mama sprijina copilul. El raspunde la zgomotele, miscarile si reactiile mamei sau ale ingrijitorului.
Aceia care dau vina pentru esecurile lor in casatorie pe copilul care doarme in pat cu ei nu se confrunta cu problemele mai mari. De asemenea, nu exista informatii care sa sustina ideea ca dormitul cu cel mic va face acest lucru. Co-dormitul este o intelegere pe care o faceti inainte de a se naste copilul.
Bebelusii au nevoie de distinctii senzoriale.Ei au nevoie sa auda, sa asculte si sa reactioneze in functie de ingrijitorul lor, mama sau tata. Este normal si primitv. Punandu-ti copilul singur intr-o camera si inchizand usa, nu il ajuti sa invete, sa mareasca si sa dezvolte acele distinctii senzoriale. Cand copilul intra pentru prima data in lume, construieste o relatie cu mama, tatal sau ingrijitorul. Depinde de acele persoane pentru a-l ajuta sa invete sa reactioneze.
Societatea si oamenii presupun ca este bine sa judeci co-dormitul, co-dormitul pe o suprafata separata si impartirea patului” spune McKenna. Parintii au dreptul sa decida ce este bine pentru ei, ce este sigur pentru ei, ce functioneaza cel mai bine pentru ei si pentru copil si care este cea mai buna metoda pe care o vor urma. Daca te simti confortabil sa faci asta, si ti-ai luat cat mai multe masuri de siguranta este posibil, ai incredere in intuitia ta ca acest lucru este cel mai bun aranjament de dormit pentru familia ta”
.
Cum aş descrie în imagini experienţa noastră de co-sleeping? Uitaţi-vă la fig.1 şi fig.2 . J
La noi este clar cum stă treaba.La voi cum este?



Niciun comentariu: