Mihaela Băbuşanu

Mihaela  Băbuşanu
"De unde sunt eu?sunt din copilăria mea ca dintr-o țară!"

joi, 17 iunie 2021

Japonia departe-aproape de Bacău, ediția a IV-a, ateliere de scriere creativă, haiku 15-16 iunie 2021

🇯🇵 🇹🇩 Japonia departe-aproape de Bacău, ediția a IV-a, ateliere de scriere creativă, haiku
15-16 iunie 2021, locaţia: Casa Memorială "George Bacovia"
Care a fost scopul acestor ateliere?
Să nu cumva să credeţi că este vorba despre ambiţia noastră de a-i transforma pe copii în mari scriitori de haiku , asta se poate întîmpla poate mai târziu dacă ei îşi vor dori acest lucru, dacă vor avea talentul necesar şi mai ales dacă se vor strădui destul de mult în acest sens. Până una alta, important este ca ei să citească, să afle, să exploreze, să asculte, să descopere, primul scop al atelierului nostru fiind acela de a le trezi apetitul pentru citit.
Al doilea scop, aşa cum era de aşteptat, este legat de scris Am încercat să îi purtăm pe copii într-o scurtă călătorie în Ţara Soarelui Răsare şi a noţiunilor elementare care definesc un haiku, cum se creeză, ce spunem cititorului şi mai ales ce lăsăm nespus, ce este acela un kigo, care sunt regulile, s-a lucrat, retuşat şi ne-am pus rotiţe imaginaţiei în mişcare.
Mulţumesc din suflet tuturor celor implicaţi şi o să încep cu colega şi prietena mea, Tincuţa Horonceanu Bernevic care a fost nu doar colaborator în acest proiect dar şi gazda noastră în cele două zile, apoi colegului Mihnea Baran care a realizat afisul, a filmat şi fotografiat, doamnelor profesoare Lidia Sabău, Mirela Spiţă, Monica Creangă, tuturor copiilor care au fost, după caz, captivaţi, implicaţi, entuziasmaţi, interesaţi, participanţi, motivaţi ceea ce a dus la reuşita acestor ateliere.
În doar o oră jumătate-două, ţinând cont că a fost prima noastră întâlnire, că majoritatea dintre ei abia acum am aflat ce, cum şi de unde vine acest haiku, eu spun că am reuşit să creem un moment frumos şi am pus bazele unor viitoare colaborări. Unii dintre ei au spus că vor neapărat să mai încerce să creeze astfel de poeme ceea ce înseamnă că ne-am atins şi un alt treilea scop, şi anume ca, prin ceea ce facem, să interesăm şi nu să facem lucruri doar de dragul de a fi făcute.
Nu s-au făcut clasamente însă am realizat o selecţie pe care o ataşez acestei postări.
Felicitări copii, aţi fost cu toții minunaţi!
1.
satul este gol
cenuşa pluteşte în aer-
se-aude foc de puşcă
Gavrilă Andrei, 11 ani, Şcoala Gimnazială „ Alexandru Ioan Cuza”
Îndrumător: prof. pentru inv. pr. Creangă Monica-Livia
2.
natura verde-
cireşii Japoniei
aduc viaţă
Robert Caunic, 8 ani, Şcoala Gimnazială „Alexandru Ioan Cuza”
Îndrumător: prof. pentru inv. pr. Spiţă Mirela
3.
natura moartă-
sunetul păsărilor
care s-au oprit
Maria Filip, Şcoala Gimnazială „ Alexandru Ioan Cuza”, 9 ani,
Îndrumător: prof. pentru inv. pr. Spiţă Mirela
4.
copaci în floare-
dansatorii opalii
Sakura veşnic
Ariana Taghiev, Şcoala Gimnazială „Alexandru Ioan Cuza”
Îndrumător: prof. pentru inv. pr. Spiţă Mirela
5.
evantaiele-
sucuri răcoritoare
într-o zi caldă
Lucia Stanciu Viziteu, Şcoala Gimnazială „Alexandru Ioan Cuza”
Îndrumător: prof. pentru inv. pr. Spiţă Mirela
6.
ploaia e aici-
picuri reci cad pe pământ
timp de linişte!
Solomon Maria, 10 ani, Şcoala „Mihai Drăgan”
Îndrumător: prof. Lidia Sabău
7.
statui de piatră-
natura colorată
ce sentimente!
Oprea Matei, clasa a III-a D, Şcoala „Mihai Drăgan”
Îndrumător: prof. Lidia Sabău
8.
copac minunat
bătrân și îndurerat -
vei trăi veșnic.
Andrei Rotaru, Şcoala Gimnazială „ Alexandru Ioan Cuza”, 9 ani,
Îndrumător: prof. pentru inv. pr. Spiţă Mirela
9.
natura moartă-
fără viaţă fără om
sfârşitul lumii
Robert Caunic, 8 ani, Şcoala Gimnazială „Alexandru Ioan Cuza”
Îndrumător: prof. pentru inv. pr. Spiţă Mirela
10.
frunzele foşnesc-
puii plâng după mamă
sunt înfometaţi
Gavrilă Andrei, 11 ani, Şcoala Gimnazială „ Alexandru Ioan Cuza”
Îndrumător: prof. pentru inv. pr. Creangă Monica-Livia





































Niciun comentariu: