Mihaela Băbuşanu

Mihaela  Băbuşanu
"De unde sunt eu?sunt din copilăria mea ca dintr-o țară!"

sâmbătă, 18 mai 2024

La mulţi ani, dragi colegi!

Muzeele contează! Cine mi-a spus mie asta acum nişte ani? Ei bine oameni ca Dumitru Boghian, Nicolae Ursulescu, Radu Florescu, Ioan Opriş, Viorel Căpitanu, Mihai Lazăr sau Aurel Moldoveanu. Ei m-am direcţionat către muzeu şi m-au învăţat să îl iubesc. Aş avea multe de adăugat şi comentat dar astăzi am să mă limitez în a spune doar atât: La mulţi ani, dragi colegi! Merităm mai mult!
ICOM-ul a definit muzeul ca pe o instituție aflată în slujba societății și a dezvoltării acesteia, deschisă publicului, care achiziționează, conservă, comunică și expune, în scopul cercetării, educației și divertismentului, dovezi materiale ale oamenilor și ale mediului lor înconjurător. Rezumând, un muzeu are menirea de a prezenta publicului rădăcinile civilizației, viața în toată complexitatea ei. Iar noi, cei care lucrăm într-un muzeu, avem grijă ca mărturiile şi ideile de dinaintea noastră să supravieţuiască şi încercăm să le transmitem mai departe prin mai multe căi. Pentru că un om fără trecut este un om fără istorie, iar un individ fără istorie este unul fără identitate. "Cu cât privești mai departe în spate, cu atât vei vedea mai departe înainte”.
Iată ce spunea Lazăr Mara-Ioana, 12 ani, elevă, în clasa a VI-a, la Școala „Dr. Al. Șafran” și la Cercul de Jurnalism al Palatului Copiilor Bacău în articolul “Rolul unui muzeu” publicat în “Deşteptarea” din 6 decembrie 2020: “Eu, de exemplu, atunci când eram mai mică, eram uluită de toate lucrurile expuse în locurile unde mergeam cu părinții mei de Noaptea Muzeelor sau cu alte ocazii. Locul meu preferat era Complexul Muzeal „Iulian Antonescu”, fiindcă de fiecare dată când îl vizitam observam noi expoziții care îmi îmbogățeau universul interior. În concluzie, rolul principal al muzeelor în viața unei comunități și în dezvoltarea personalității unui om este acela că te încurajează să pui întrebări, să fii curios și te ajută să înveți lucruri noi printr-un fel plăcut. Și, uneori, fără măcar să-ți dai seama, poți ieși dintr-o astfel de clădire, dintr-un muzeu, pe care unii îl pot considera plictisitor, cu mult mai multe cunoștințe decât aveai cu câteva ore în urmă, poți ieși un alt om, mai bogat sufletește”.

Niciun comentariu: