Mihaela Băbuşanu

Mihaela  Băbuşanu
"De unde sunt eu?sunt din copilăria mea ca dintr-o țară!"

vineri, 24 aprilie 2015

Blood Ties / Legături de sânge

     “Sângele apă nu se face” sau “Rubedenie la rubedenie tra­ge” nu sunt simple expresii… am simţit asta recent şi din plin, când o parte dintre noi rubedeniile, ne-am reunit Joi, 23 aprilie 2015 la Iaşi, să îi fim alături, pe ultimul drum, mamei, bunicii, verişoarei, surorii, prietenei sau vecinei
 TINA AVERESCU/ASAFTEI.
   Este foarte clar  că nimeni nu  poate fi înlocuit vreodată. Fiecare om este unic şi, fiecare dintre noi în această viaţă, avem/găsim câte o persoană care ocupă cel mai important loc în inima noastră. Atunci când moare acea persoană, golul lăsat nu poate fi umplut de nimeni altcineva. Durerea este copleşitoare şi insuportabilă şi absolut nici o diversiune sau substituţie nu ajută.
   Deseori avem impresia că vom ajunge să înnebunim (eu asta am simţit când a murit TATA) iar dacă nu aţi simţit încă asta sunteţi nişte fericiţi ....”fiecare suferă cât simte şi mai ales cât înţelege” spunea Nicolae Iorga.  Unii aud voci sau au vedenii, alţii se ataşează de obiecte care au aparţinut celui drag….unoeri avem impresia că deţinând un astfel de obiect reuşim să creiem o punte între trecut şi prezent, între noi şi acea persoană….Ritualul păstrării unui astfel de obiect ne oferă o sursă de consolare, sursă de care ne agăţăm disperaţi. Suferinţa provocată de moartea cuiva drag este o adevărată rană. Unii oameni ignoră acele răni, alţii intră în şoc. Uneori, o rană se vindecă în câţiva ani, alteori în câteva luni iar în cazurile fericite în câteva  zile;  alteori aceeaşi rană nu se vindecă niciodată….
    Dar pentru că verişoara mea şi fina părinţilor mei, TINA AVERESCU/ASAFTEI a fost o femeie frumoasă, caldă, plină de viaţă şi care în mod sigur nu şi-ar fi dorit să ne vadă extrem de trişti, am să închei cu o cugetare a lui Eckhard Tolle:  “În fiecare moment te afli exact acolo unde trebuie. Trăieşte acel moment, fii prezent. Nu spera, nu anticipa, nu îi da voie minţii tale să te duca în altă parte.Acel loc în care ea merge nu există de fapt.Singurul moment care există este clipa de acum.Chiar şi atunci când suferi, când te doare, stai acolo şi urmăreşti senzaţia. Rămâi în Clipă, nu fugi de ea. Nu te identifica mereu cu mintea ta.Când o să reuşeşti să fii prezent măcar 50%, o să cunoşti, să simţi Fiinţa. Scânteia aceia din tine care este o parte din Tot. Din Alpha şi Omega”.
  În fotografii,  o parte dintre rubedenii: Fam.  Averescu, Băbuşanu, Menghia Asaftei, Hriscu ….




Niciun comentariu: