Mihaela Băbuşanu

Mihaela  Băbuşanu
"De unde sunt eu?sunt din copilăria mea ca dintr-o țară!"

vineri, 23 septembrie 2022

Spirit şi atitudine

"Vara asta am remarcat o mulțime de femei 40+ care sînt mai mișto decît au fost cînd erau mult mai tinere, au niște corpuri de adolescente, aleargă și fac sport, arată excelent în costume de baie. Sîntem o generație de femei cum nu a mai fost înainte - trăim mai mult, speranța de viață e incontestabil mai mare decît a fost vreodată la specia sapiens și am căpătat cadou cel puțin zece ani, perioada dintre 40 și 50 care e noul 30-40. Ce înainte constituia excepția, azi începe să devină regulă.

Le admir din suflet pe aceste femei - multe dintre ele le inspiră pe altele, le arată că se poate, că sîntem încă tinere și frumoase chiar și dipă 40, 50 sau chiar 60 de ani, că viața nu se termină odată cu prefixul 4, așa cum multe dintre noi credeam nu demult. Îmi spunea ieri o prietenă care are încă 35 de ani și un copil încă mic că atunci cînd va ajunge la majorat copilul ea va fi bătrînă, adică va avea ceva peste 50, iar eu am rîs, căci am în jur femei de aproape 50 sau puțin peste despre care poți spune orice numai că sînt bătrîne nu. Tu cînd te gîndești la 60 cum te vezi?, m-a întrebat ea. Tînără, am răspuns. Și încă feminină. Fiindcă pentru mine tinerețea înseamnă spirit și atitudine. Înseamnă curiozitate. Înseamnă să îți ții mintea și sufletul treze, avide de cunoaștere. Și trupul să țină și el pasul, cu grijă de el, cu alimentație bună, cu sport, cu ritualuri de îngrijire. O minte scotocitoare, un suflet care încă caută și se bucură nu îmbătrînesc niciodată. Bătrînețea, ca și sărăcia, urîțenia sau victimizarea sînt niște convingeri limitative, niște credințe pe care le introiectăm și care ajung să ne guverneze comportamentul și, în cele din urmă, viața & destinul. Da, toate astea sînt în cap. Printre cei mai săraci oameni pe care îi cunosc se află unii care au milioane de euro în conturi, iar printre cele mai urîte femei, unele care ar fi avut toate șansele să fie spectaculos de frumose, dar se cred urîte și atunci își fac tot felul de operații și intervenții care le urîțesc progresiv.
Iar cînd nu le vezi în tine, nu le conștientizezi, nu le vindeci, toate aceste credințe limitative devin cine ești. O mie de operații estetice nu te vor ajuta să te simți mai frumoasă dacă nu umbli la cauză, la rădăcina insecurității tale, la primele momente în care ai început să te simți așa. Or, femeile astea despre care vă vorbesc, frumoase și sexy la vîrste la care altădată mamele și bunicile noastre începeau să se considere expirate și să strîngă bani pentru înmormîntare, sînt femeile care au apucat-o pe drumul cunoașterii și descoperirii de sine. Și, doamne, ce frumoase au devenit! Jos pălăria, doamnelor!" (Petronela Rotar)



 
 

Niciun comentariu: