Mihaela Băbuşanu

Mihaela  Băbuşanu
"De unde sunt eu?sunt din copilăria mea ca dintr-o țară!"

luni, 9 ianuarie 2023

"Bacău-personalităţi ale locului"-7 ianuarie 2023

Sâmbătă, 7 ianuarie 2023, aniversare cu emoţie şi bucurie a scriitoarei MARA PARASCHIV, una dintre cele mai elegante prezenţe şi iubite scriitoare băcăuane, care a împlinit de curând 85 de ani.
Anii au trecut pe nesimţite însă Mara Paraschiv a rămas un suflet tânăr, dornică să se implice în tot ceea ce înseamnă act de cultură băcăuan şi nu numai.
A urcat cu siguranţă şi curaj, treaptă cu treaptă, pe scara creaţiei, dăruind iubitorilor de frumos, mai multe volume de literatură pentru copii, proză scurtă, roman, poezie sau lirică japoneză.
Cu acest prilej, în cadrul proiectului „Bacău-personalităţi ale locului”, Mihaela Băbuşanu şi Rodica Dascălu, au iniţiat şi organizat o întâlnire la care au participat mai mulţi scriitori şi poeţi băcăuani.
S-a vorbit despre cărţile Marei Paraschiv, despre proiectele pe care le are in derulare, despre continua sa vervă creatoare, despre omul tenace, creativ şi frumos, Mara Paraschiv.
"Era noapte, ningea
norii îngrijoraţi mă priveau
te aşteptam, nu mai veneai
afară ningea
O pasăre şi-a făcut cuib în părul meu
te aşteptam, nu mai veneai
nu-i simţeam ghearele
răscolind zăpada
nu-i auzeam ţipătul
învăluind depărtarea
Pluteam… pluteam…
pe aripa zborului
nu ştiam de sunt eu ori ea
sau, poate, noi, amândoi
ne sărutam
fulgii albi ne îmbrăţişau
Îmi spuneau c-ai murit
te credeam pajură, salcâm înflorit
te aşteptam, nu ştiam dacă sunt
ori visez un cuvânt
Zbaterea lui mă durea
nu era nimeni, doar umbra ta
mă chema
Te aşteptam, nu mai veneai
era noapte, ningea
peste hăul din inima mea."
(Singurătate, Mara Paraschiv/2017)
În semn de preţuire i s-a acordat diploma onorifică „Bacău –personalităţi ale locului”.
Prezenţă constantă în viaţa culturală băcăuană, Mara Paraschiv este un nume de referinţă în literatura băcăuană, contribuind cu energia sa inepuizabilă şi talentul său, la îmbogăţirea patrimoniului literar băcăuan.
Să ne trăiţi întru mulţi ani, DOAMNĂ MARA PARASCHIV!❤️












Niciun comentariu: