Mihaela Băbuşanu

Mihaela  Băbuşanu
"De unde sunt eu?sunt din copilăria mea ca dintr-o țară!"

joi, 29 februarie 2024

Despre Băbuşa şi băbuşeni

Prof. univ. dr. ing. Corneliu Vasile Mitoiu mi-a trimis manuscrisul unei cărţi în curs de apariţie.
M-au uns pe suflet pasajele în care îşi reamintea de Băbuşa şi băbuşeni. Prof. univ. dr. ing. Corneliu Mitoiu este fiul părintelui Dumitru Mitoiu, cel care mi-a fost duhovnic, sfătuitor ales şi un OM foarte important, drag şi apropiat sufletului meu. Părintele, la rândul său, dublu licenţiat în teologie şi drept, avea mare dragoste faţă de oameni era demn şi corect. A făcut 10 ani de puşcărie în închisorile comuniste. La Aiud a stat în celulă cu Radu Gyr şi Nichifor Crainic.
Redau doar un foarte scurt fragment.
"Nu pot să nu remarc oamenii din satul Băbuşa, sat bine aşezat într-o fundătură de vale, aş putea spune chiar asezat strategic, greu de cucerit, analizând relieful. În acest sat Băbuşa care aparţine de comuna Băceşti sălăşluiesc se pare urmaşi ai răzeşilor lui Ştefan cel Mare, împroprietăriţi în această zonă de însuşi Ştefan Vodă. Dacă-i cunoşti este imposibil să nu-ţi dai seama că este adevarat ce se spune, că se trag din razeşii lui Ştefan Vodă. Oamenii din Băbuşa se disting printr-o ţinută cu un înalt simţ al dreptăţii, oameni harnici, corecţi, cinstiţi şi extraordinar de primitori. Când l-au arestat comuniştii pe tatăl meu, băbuşenii erau pregătiţi să se răscoale, dar tata aflând mai înainte cu nişte zile că va fi arestat le-a timis vorbă să stea liniştiti. De altfel când l-au arestat pe popa Pigui de la Cuci oamenii din sat s-au rasculat şi mulţi dintre aceştia au înfundat puşcăria şi au pătimit rău de tot.
.........I-am iubit şi vor rămâne mereu în amintirea mea. Nu oricine poate fi urmaş al răzeşilor lui Ştefan Vodă cel Mare din Băbuşa."


Niciun comentariu: