Mihaela Băbuşanu

Mihaela  Băbuşanu
"De unde sunt eu?sunt din copilăria mea ca dintr-o țară!"

joi, 25 septembrie 2014

DUPĂ "NAŢIONALE", BĂCĂUANII NOŞTRI RĂMÂN CEI MAI BUNI

 În "SPORTUL BĂCĂUAN" nr 37
noştri antrenaţi de Relu Auraş şi Nicolae Cara au câştigat patru titluri din cele zece puse la bătaie la Campionatele Naţionale de Box de la Piatra-Neamţ, consolidând supremaţia Bacăului în peisajul pugilistic românesc. Pugiliştii băcăuani de la SCM Bacău şi Municipal Stiinţa Bacău au mai cucerit o medalie de argint şi trei de bronz.Prima medalie de aur băcăuană a fost cea a lui Maike Cioacă, la categoria 56 de kilograme. El a avut destul de mult de muncă pentru a puncta decisiv  împotriva stelistului bucureştean Stefan Nicolae. Scorul final a fost însă de 3-0 în favoarea lui Maike, care şi-ar fi dorit însă o victorie înainte de limită.
La categoria 69 de kilograme, Irinel Olaru nu era favorit în faţa fostului său coechipier de la SCM Bacău, Orlando Chirvase. Dar Olaru a fost superior la capitolul condiţie fizică, acest atu aducându-I mult râvnita victorie.La categoria 91 de kilograme, Mirel Jitaru l-a înfruntat pe experimentatul Cezar Juratoni, unul dintre sportivii emblematici ai secţiei de box a lui Dinamo. Jitaru se accidentase la umărul stâng cu două zile înainte şi nu putea lovi puternic decât cu mână dreaptă. Cu toate acestea, el l-a dominat pe Juratoni,scorul final fiind de 3 la 0 pentru Jitaru, care ar putea domina pentru multă vreme categoria grea în România.
Ultima medalie băcăuană de aur i-a revenit, conform tuturor aşteptărilor, lui Mihai Nistor, la categoria +91 de kilograme. Mihai n-a apucat să trimită niciuna dintre puternicele sale directe, deoarece după doar o secundă adversarul său, ploieşteanul Tiberiu Porcoi,  s-a retras din ring, probabil înfricoşat de tenacitatea sportivului nostru. In afară de medaliile de aur cucerite de Maike Cioacă, Irinel Olaru, Mirel Jitaru şi Mihai Nistor, Bacăul a cucerit o medalie de argint – prin Iulian Niţă (la categoria 60 de kilograme) şi trei medalii de bronz, prin Cătălin Sandu – la 64 kg, Alexandru Cristofor – la 91 kg, şi Aurelian Turcanu – la +91 kg. Celelalte titluri au fost câştigate de Constanţa (două), Reşiţa, Năvodari, Dinamo şi Târgovişte.

Gala finală, sâmbătă, 9 august

49 kg: Enver Amis (Constanţa) b.p. (2-1) Ovidiu Berceanu (Reşiţa)

52 kg: Andrei Dragomir (Reşiţa) b.p. (3-0) Florin Bujor (B.P. Simion)
56 kg: Maike Cioacă (Bacău) b.p. (3-0) Nicolae Ştefan (Steaua)
60 kg: Ionuţ Băluţă (Năvodari) b.p. (2-1) Iulian Niţă (Piatra Neamţ)
64 kg: Florentin Niculescu (Constanţa) b.p. (3-0) Marcel Arădoaie (Dinamo)
69 kg: Irinel Olaru (Bacău) b.p. (3-0) Orlando Chirvase (Dinamo)
75 kg: Bogdan Juratoni (Dinamo) b.p. (3-0) Georgian Popescu (Ploieşti)
81 kg: Cătălin Cristea (Târgovişte) b.p. (3-0) Valentin Bălănescu (Rapid)
91 kg: Mirel Jitaru (Bacău) b.p. (3-0) Cezar Juratoni (Dinamo)
+91 kg: Mihai Nistor (Bacău) b.KOT 1 Tiberiu Porcoi (Ploieşti)

Iată ce ne-au declarat maestrul Auraş şi câştigătorii celor patru medalii de aur:
Relu Auraş:
Anul acesta ne-am confruntat cu mari dificultati financiare, însă asta nu ne-a împiedicat să cucerim patru titluri naţionale la seniori prin Cioacă, Olaru, Jitaru şi Nistor. Noi am luat patru titluri, în timp ce Dinamo, doar unul, prin Juratoni. În plus, toţi cei opt pugilişti cu care ne-am prezentat la Piatra Neamţ au luat medalii. Nu a contat că în ultimii ani am pierdut boxeri de valoare precum Paraschiveanu, Cuciureanu sau Orlando, nu a contat că ni s-a diminuat bugetul, nu a contat că a trebuit să facem tot felul de artificii pentru a asigura sparring-uri tuturor boxerilor băcăuani. Am trecut peste toate, menţinând Bacăul sus, sus de tot în boxul românesc.”
Maike Cioacă:la Olimpiada.”
A fost o competiţie la care mă aşteptam să ies campion!! După cum bine v-am obişnuit,  pentru mine şi Nistor naţionalele nu sunt o mare problemă! Mereu ţinta mea a fost locul I, de acum înainte îmi doresc să fac performanţă internaţională! Şi sper într-o calificare la Olimpiada din 2016, este visul meu! Ţin să le mulţumesc antrenorilor pentru că au avut încredere în mine pentru că eu am avut o pauză de 8 luni  şi sunt bucuros că am putut să imi revin după accidentarea de la centura de aur acolo unde am suferit o dublă fractură la mâna stangă.”
Irinel Olaru: “A fost o competitie destul de strânsă .... cu adversari pe măsura aşteptărilor.. mă bucur foarte mult că am câştigat , am muncit foarte mult pentru acest titlu cu toate că am avut mici accidentări înainte de competiţie dar totul a revenit la normal şi m-am simţit bine în ring.Cu toate astea ultimul meci a fost unul  greu dar mă bucur că am câştigat în faţa adversarului meu de la Dinamo care anul trecut mi-a fost şi coleg”
Jitaru Mirel:
A fost o competiţie destul de grea,  cu multe meciuri spectaculoase şi totodată strânse.... M-am simţit bine, am fost foarte pregătit deoarece am fost şi în Reublica. Moldova şi am făcut nişte antrenamente comune cu moldovenii şi polonezii . Am făcut şi un sparing acolo care ne-a ajutat mult. În finală a fost mai greu fiindcă am suferit o mică accidentare la umăr dar până la urmă a fost bine deoarece am ieşit învingător şi asta este tot ce contează”.
Mihai Nistor:
A fost o competitie foarte bună, intensă,  păcat însă că s-a micşorat numărul participanţilor…. eu sper ca pe viitor să fiecât mai mulţi competitori care să ridice nivelul competiţiei. Eu m-am pregatit foarte bine şi destul de mult pentru acest campionat naţional însă în finală nu am puact să demonstrez prea mult din ceea ce pot. Vreau să le mulţumesc antrenorilor pentru tot ce au făcut pentru mine şi nu în ultimul rând domnului director Vasile Jâmbu”.
     Merită remarcată consecvenţa boxerilor noştri  care au devenit fără voie aprigi colecţionari de trofee, dominând astfel boxul românesc. Să îi felicităm încă o dată şi să le dorim succes în continuare în vederea atingerii performanţelor dorite.

Mihaela Băbuşanu 



































Niciun comentariu: