Mihaela Băbuşanu

Mihaela  Băbuşanu
"De unde sunt eu?sunt din copilăria mea ca dintr-o țară!"

duminică, 3 martie 2024

PROIECT DE ÎNŢELEPCIUNE

DE NINA CASSIAN

Ştiu de pe acum ceasul acela în care

Voi scotoci după tine, prin zece sertare

ca să-i pot spune cuiva cât de mult am iubit

în tinereţile mele.

Multe scrisori voi avea, şi fotografii,

teancuri de mimici, gesturi strivite de vii,

si, printre ele, mâinile mele foşni-vor

searbăd ca frunzele vechi.

Dar am să spun, am să spun cum zâmbeai lângă mine

Buzelor mele de-atunci, dulci şi veline,

şi cum ştiai că vom fi împreună mereu,

veşnic (sau până la moarte).

Şi am să spun că aveai câte-un profil,

Care-şi pierdea în lumină hotarul fragil,

Ochii pestriţi ca două gâze imense,

Prinse în ploaia de-april.

O să mă laude-acela, fără-ndoială

“Da, ai trăit o frumoasă iubire de gală…“

Eu voi închide sertarele. Știu de pe acum

Ceasul în care….



Niciun comentariu: