Mihaela Băbuşanu

Mihaela  Băbuşanu
"De unde sunt eu?sunt din copilăria mea ca dintr-o țară!"

duminică, 3 septembrie 2023

Hai... ku noi! 🌸✍️👘

În perioada 24-30 august a.c, la Liceul Teoretic "Ion Neculce" din Târgu Frumos judeţul Iaşi, a avut loc ediţia a treia a "Clubului de vară de la Neculce".
Pe parcursul a cinci zile, s-au desfăşurat diferite activităţi menite să testeze şi să stârnească creativitatea participanţilor de la de la literatură, cultură, istorie, la tainele fizicii sau pictură.
Astfel, în cea de a cincea zi, miercuri 30 august, am ajuns şi eu la Târgu Frumos, fiind doar o mică parte a acestor frumoase activităţi, şi am prezentat elevilor şi cadrelor didactice prezente la eveniment, un scurt istoric şi evoluţia oracolelor şi caietelor de amintiri de-a lungul timpului, precum şi câteva reguli de bază pentru compunerea unui haiku. Această activitate a fost inspirat denumită, "Hai...ku noi".
Dealtfel, ultima zi a activităţilor, EcoFriendly Day, a fost şi ea, una bogată în activități.
În prima parte a zilei a avut loc activitatea „Vară în Europa, cu Eco Ambasadorii de la Neculce”, cu participarea Ioanei Pruteanu, reprezentantă a Europe Direct Iași.
Apoi am călătorit tocmai până în Japonia, prin intermediul activităţii „Hai... ku noi” despre care vă spuneam.
Au fost propuse câteva cuvinte cheie, care să sugereze activităţile desfăşurate pe parcursul celor 5 zile, şi șase echipe de elevi de la Neculce, coordonaţi de un elev leader, au lucrat pentru a crea haiku-urile cele mai potrivite, care au fost mai apoi jurizate şi punctate.
La final s-a creat un total general care a insumat punctajele acumulate pe echipe în toate zilele. S-au inspirat din excursiile şi activităţile desfăşurate în cele cinci zile ale clublului.
Caştigătorii au primit frumoasa cupă inspirat denumită “Per aspera ad astra”( Pe căi anevoiase se ajunge la stele).
M-am bucurat să văd la lucru echipe de elevi entuziaşti, unii dintre participani şi coordonatori de echipe deja absolvenţi ai acestui liceu şi din toamnă studenţi, profesori pasionaţi şi dedicaţi.
O activitate amplă, cu tematică bogată, cu activități diverse şi inedite și invitați inspirați, in urma căreia elevii au câștigat bucurie și cunoaștere!
La rândul meu am fost bucuroasă să mă aflu în rândul acestor oameni entuziaşti, dedicaţi, pasionaţi, pe care îi numesc fără nici o rezervă prieteni şi să o cunosc pe doamna Ioana Pruteanu, reprezentantă a Europe Direct Iași, de la care am preluat ştafeta pentru desfăşurarea activităţii “„Hai... ku noi”.
Mulţumiri şi pentru minunatul buchet de flori dar şi pentru diploma de onoare ( “în semn de apreciere pentru inspirarea tinerei generaţii neculciene, performanţele profesionale , prin talent şi muncă susţinută în realizarea obiectivelor de viaţă”) care mă onorează şi pe care o voi păstra la loc de cinste. Arigatō!🌸
Felicitări tuturor participanților, elevilor organizatori, elevilor leaderi pentru implicare, profesorilor coordonatori şi tuturor celor prezenţi, doamnei profesoare Paula Livia Vorniceanu şi nu în ultimul rând, dlui director, prof. dr. Sergiu Constantin Enea, între timp, Inspector General Adjunct în cadrul ISJ Iaşi! Felicitări pentru noua funcţie, care nu este altceva decât o încununare binemeritată a seriozităţii, a muncii dedicate şi susţinute de atâţia ani! Vă mulţumesc pentru călduroasa primire!
Felicitări pentru că aţi gândit și oferit o astfel de oportunitate elevilor, în condiţiile în care este încă perioada vacanţelor iar diversitatea activităţilor a presupus multe alte elemente de luat în calcul! Sunteţi minunaţi! Chapeau bas!🎩




















Niciun comentariu: