Mihaela Băbuşanu

Mihaela  Băbuşanu
"De unde sunt eu?sunt din copilăria mea ca dintr-o țară!"

luni, 1 iunie 2015

Cuvântul Ambasadei Japoniei pentru evenimentul din 15 mai 2015, "Japonia departe-aproape de Bacău" ediţia a II-a

Doamna Mihaela Băbuşanu ,
  
    Vă mulţumesc pentru invitatia pe care mi-ati adresat-o de a participa la cea de-a doua editie a evenimentului "Japonia departe-aproape de Bacau".
   Regret ca nu am putut da curs nici anul acesta invitatiei Dumneavoastra, dar ma bucur sa va pot trimite cateva cuvinte.
 Pentru anul acesta am putut observa o diversificare a evenimentului, programul continand o frumoasa imbinare de poezie si imagine, sub forma haiku-ului si a fotografiei, precum si o lansare de carte şi dans traditional japonez.
Este deja bine cunoscut faptul ca numarul iubitorilor de haiku din Romania este din ce in ce mai mare. Dupa cum cunoasteti, Ministerul Afacerilor Externe al Japoniei organizeaza anual un concurs de haiku-uri in limba engleza, intitulat “EU-Japan Haiku Contest”, la care participa autori de haiku din Japonia si Europa. De fiecare data numarul haiku-urilor trimise din Romania este impresionant. De altfel, prima editie a acestui concurs a fost castigata de dl. Eduard Tara, iar la toate celelate editii ulterioare, haiku-urile autorilor romani au obtinut premii. Am convingerea ca si in anii viitori vom avea ocazia de a ne bucura de succesul haiku-urilor din Romania.
 Doresc să imi exprim aprecierea pe aceasta cale pentru eforturile dumneavoastră şi ale tuturor persoanelor implicate in organizarea acestui eveniment si nu in ultimul rand pentru Asociatia "Himawari" din Iasi, institutia pilon in promovarea culturii si limbii japoneze in zona Moldovei.  Beneficiind de facilitatile pe care le ofera tehnica moderna in prezent, foarte multi tineri si din Romania ajung sa fie atrasi de Japonia in special prin intermediul culturii pop, dar ulterior devin interesati si de aspectele traditionale ale culturii japoneze.  Entuziasmul tinerilor de la Asociatia "Himawari" din Iasi reprezinta pentru noi o certitudine a faptului ca valorile japoneze vor fi mereu aproape de sufletul Dumneavoastra.
    În incheiere, permiteti-mi să vă urez mult succes pentru acest eveniment şi pentru întreaga activitate pe care o desfăşuraţi.

Mai 2015

Nobumitsu Takamatsu
Ataşat Cultural


Ambasada Japoniei în România

Niciun comentariu: